ATT HITTA INSPIRATION

Att få ner något vettigt att skriva här på bloggen har varit något jag kämpat med ett bra tag tillbaka. Inte för att det inte varit spännande saker som hänt, tvärtom! Det har hänt för mycket för mig för att slå mig ner i lugn och ro och skriva här. Vilket är tråkigt för jag tycker att det är så mysigt och framförallt avkopplande att skriva av mig lite.
 
Sedan den 7 juni har det hänt mycket, den 7 juni tog vi sjuksköterskeexamen i Jönköping och det var befriande men samtidigt otroligt ledsamt att lämna mina fina vänner i Jönköping. Det var också spännande att flytta hem till Malmö igen, efterlängtade Malmö. I Malmö väntade ett nytt kapitel i mitt liv: att flytta ihop. Med min underbara Kevin som jag trivs så bra med. Att flytta ihop har än så länge varit roligare och mysigare än jag först tänkte mig! Jag visste att det skulle bli hur mysigt som helst men det är verkligen fantastiskt.
 
I samma veva började jag ju jobba - som helt ny sjuksköterska! På en medicinavdelning på MAS. Jag trivs oerhört bra och varannan dag är det läskigt, hemskt, stressigt och det känns som att jag inte kan någonting. Men varannan dag är det också fruktansvärt roligt, det flyter på och jag bara älskar att jobba med människor och jag har hittills lärt mig så mycket! Och jag ser fram emot att lära mig nya saker de kommande åren!
 
Sist men inte minst har det varit omvälvande och helt underbart att flytta hem till min kära familj och mina bästa vänner. Mamma har gift sig med sin fina man - det var en dag som vi längtat efter länge och den blev precis så kärleksfull, fin och rolig som vi tänkte oss att den skulle bli.
 
Det är så mysigt att kunna träffas spontant igen och inte bara var femte vecka. Till hösten förändras det däremot lite för då flyttar Emelie till Borås för att plugga, vilket jag är jätteglad för trots att det blir tomt här! Och Fanny packar sina väskor för en hösttermin i Rom. Dit ska vi också ska packa våra väskor för en weekend tillsammans i oktober, vi tjejer. Jag längtar redan! Malin tog också sin examen i juni men fortsätter att läsa ett år i Lund nu, så vi två blir kvar här hemma. Vi som varit borta i tre år kommer hem när de andra två flyttar! Skumt det där, hur vardagen förändras så snabbt. Men var vi än befinner oss så har vi alltid varandra lika nära <3.
 
Nej, det här blev ett flummigt försök till en kort sammanfattning av mina senaste månader. Jag vill och ska titta in här oftare, speciellt nu när Fanny har lovat detsamma på sin blogg när hon flyttar till Rom!
 
Stor kram till er. Jag tror nog att jag kikar in här snarast igen, skriver lite och visar bilder och hoppas att inspirationen håller i sig!
 
Jag bjuder på två bilder, från mammas bröllop! Jag och mina tjejer/jag och min Kevin.
 

Kommentarer
F A N C Y säger:

<3<3<3

Svar: <3!!
Cecilia Elin

2013-07-28 | 11:25:10
Bloggadress: http://fanzo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback