Härlig kväll med innebandyderby

Vi har varit på en sjuuukt rolig match ikväll! Jag är inge vidare sportintresserad mer än fotboll egentligen, men innebandymatchen ikväll var spännande och stämningen var verkligen på topp. Tydligen så var det seriestart och derbymatch på samma gång. Där var ändå ganska mycket folk, över 1700 i en så pass liten hall - det var som sagt en härlig stämning!

Vi hamnade mitt i klacken, Jacob och Hanna höll på Mullsjö så vi satt iallafall i rätt klack. Men herregud.. galna ungdomar med alldeles för dåliga ordförråd. Nu lät jag som en gammal tant, men vissa saker de väljer att skrika till motståndarna är inte riktigt okej! Då kände man att man inte ville sitta där som en av dom haha. Men annars var det en riktigt rolig match, det stod 6-6 efter ordinarie matchtid, och efter nästan fem minuters sudden death gjorde Jönköping mål och vann med 7-6.

Att Hanna och Jacob höll på Mullsjö berodde på att de har vänner i det laget! Jag höll nog i smyg på Jönköping, för jag tyckte så synd om dem när Mullsjöklacken var så jobbiga och störiga, dessutom så var Jönköpings målvakt grymt duktig, riktigt ettrig! Jacob bjöd dessutom på nybakta chokladmuffins som var såå goda och kladdiga - mums!

Nu ska jag nog försöka sova, är jättetrött och ska upp tidigt imorgon. Jag var ju hos frisören idag förresten och skulle bleka min utväxt, men när jag kom hem såg jag att det inte alls var lika ljust som resten av håret så det har nog suttit i för kort stund. Så jag ringde henne igen och jag skulle komma dit imorgon, utan problem, och fixa det ljusare. Sen blir det plugg för hela slanten!

Hoppas att ni haft en mysig kväll. Puss & kram, sov så gott ♥.


Här blev vi instängda under en megastor flagga från Mullsjösupportrarna.. =P





Jönköping efter det sista och avgörande målet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback