Nurse

Nuuu är jag äntligen hemma. Jag är så trött i benen och huvudet! Tankarna flyger omkring därinne och hälften försvinner väl. Men guuud så roligt det är på praktiken. Jag är så glad att jag hamnade på just den här avdelningen, det händer alltid något och det kan ganska snabbt bli akuta situationer. Så spännande!! Idag har jag inte fått göra så mycket av de olika moment vi tränat på i skolan, det har inte blivit tillfälle till det idag. Men jag har mest avlägsnat PVK:er på alla våra patienter som kom tillbaka från röntgen, stoppat läckande artärer, torkat upp blodet av de stackars artärerna, gett några injektioner i magen - och ja, pratat mycket med patienterna. Det är skönt att man vissa dagar har tid till det, för ofta blir det inte så mycket snack sa min handledare. Det är ont om tid osv.

Många av patienterna är äldre och så himla goa, de är för söta! En dam sa till mig idag, efter att jag hade fixat med hennes förband och tagit bort och plåstrat om henne på nytt: "Du är student va? Det behövs fler såna som du, det står ju sjuksköterska skrivet i pannan på dig!" Och sen fick jag mig en lång kram. Gissa om jag var generad och glad efter det. Sånt gör nog verkligen att man kan växa i sin roll, att man får självförtroende! Längtar redan till imorgon. Då börjar jag tidigt så jag måste faktiskt sova nu, lite jobbigt att lägga sig direkt bara eftersom jag kom hem för en stund sen. Men, sminket ska av, matlådan ska packas och jag ska försöka sova!

Jag hoppas att ni haft en lika bra onsdag som jag. Puss och kram, sov gott ♥


Kommentarer
Alice säger:

Härligt att du trivs tjejen! Så glad för din skull!

2011-10-06 | 10:24:19
Bloggadress: http://alicealizee.blogg.se/
C säger:

Tack så mycket :)!

2011-10-06 | 18:07:11
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback