Lyckad kväll på sjukhuset

Hello! ♥

Har ni en bra fredag? Jag kom nyss hem från jobbet, har varit en intensiv och rolig kväll på sjukhuset. Jag fick testa mina kunskaper under lite press, det behövdes sättas en nål på en patient vars hjärta rusade något otroligt och hans puls var skyhög, så han behövde en PVK (nål i venen) för att snabbt kunna få in medicinen intravenöst. Min handledare frågade mig om jag ville göra det, trots att det var lite stressigt. Så jag tog tag i nålen och satte den perfekt på första försöket, fick blod direkt och kunde sen fixera den eftersom att den ska sitta kvar några dagar för mer infusioner. Patienten hade fyra anhöriga i rummet som satt bakom mig som publik och jag kände hur röd jag var i huvudet och långt ner på halsen så nervös jag var. Men det gick verkligen bra och min handledare berömde mig mycket och länge efteråt.. det kändes bra! För första gången kände jag mig inte osäker på det, bara nervös inför hans släktingar. Det låter kanske knäppt men jag var verkligen glad för att ha klarat det så bra utan handledning, detta var den tredje PVK:n jag fått sätta. 


Så här ser en PVK ut!

Nu ska jag försöka sova för att kunna komma upp när klockan ringer 5.00! Tiiidig lördag. Jobbar till halv fyra imorgon. Hoppas att ni har en underbar fredagskväll! Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback