Lördag på sjukhuset

Första lördagen på sjukhuset är avklarad. Fy vad mysigt jobbpass vi hade idag. Väldigt lugnt och så. De flesta av patienterna sover eller vilar ju om kvällarna så det är inte lika mycket som på dagarna. Det kan ju bli så, men just ikväll var det lugnt. Första dagen jag var ute på avdelningen också, och inte bara på PCI där vi förbereder inför röntgen, så idag har jag fått blanda en hel del insulin och antibiotika och så, och gett en himla massa injektioner! Spännande! Fritte jobbade som sagt samtidigt som mig och vi sågs nästan hela passet, trots att vi går med olika handledare. Så mysigt så! Verkligen en härlig stämning bland de som jobbar där. Tänk om man kunde hamna på en sån avdelning när man själv är färdig och ska ut och jobba!

Tråkigt nog måste jag sova ganska snart, eller egentligen nu men jag är inte det minsta trött.. Men eftersom vi börjar tidigt imorgon behöver vi verkligen sova! Klockan ringer 05.00 och då ska jag vara pigg och vaken hade jag tänkt. Så det blir sängen innan klockan elva iallafall.

Vi hörs imorgon!

SOV GOTT ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback