28 november

Som jag skrev i det förra inlägget så har denna dagen gått åt till en hel del nödvändiga saker. Emellan alla tvättar och en skinande ren lägenhet så gav jag mig på en gryta! Jag har faktiskt aldrig gjort en riktig gryta förr. Den stod och kokte och gottade sig i över en timme. Och det var det värt, för den blev så himla god!

Jag började med att krydda grytbitarna med peppar och rosmarin - min favoritkrydda - och när de precis fått lite färg lade jag över dem i en större kastrull. Jag hällde på knappt 1 liter vatten, därefter 2 tärningar köttbuljong och 3 klyftor vitlök som jag skivat, ger såå mycket och god smak om de är i skivor. Ett gäng färska champinjoner slängde jag också i, och efter en timme på svag värme var köttet mört och fint och då slängde jag i paprikan och lät det koka några minuter till. Som sista ingrediens blandade jag i en créme fraiche med smak av karljohansvamp, timjan och citron. Kokte ris till! Förstår ni så god den här grytan blev? GOD! Det blev till och med till fem matlådor, snacka om ekonomiskt. Jag är nöjd!

Så, nu ska jag stänga av datorn och lägga mig och läsa Breaking Dawn som jag fått låna av Elin. Jag måste få veta vad som händer i del två! Stay tuned.

Sov så gott, puss och kram ♥









Det dåliga är att jag glömde ta en bild på min färdiga gryta! Var antagligen så hungrig och girig efter att få smaka så att jag glömde.. :) Men den såg lika fin ut som den var god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback