Mysfaktorn är hög

Jag säger ju alltid att jag inte kan vara ensam (är lite sällskapssjuk av mig) men oj så skönt det är ibland. Jag behöver nog min dos av ensamhet jag också. Emelie säger alltid att det är "nyttigt" att lära sig att vara ensam, att kunna njuta av det. Ikväll kan jag verkligen det.

Efter en lång arbetsdag med trevliga miner och mycket snack med kunderna kan jag inte tänka mig något skönare än vad jag gör just nu. Absolut ingenting vettigt! Men ack så välbehövligt. Jag lusläser onödigt många bloggar, därefter skvallersidorna, också väldigt onödigt. Men det är sånt man kan göra när man är ensam hemma, i lugn och ro, när ingen stör.

Jag kollar genom alla hemsidor där jag endast kan fönstershoppa, dvs klicka i hur många plagg som helst för att sen "Gå till kassan" och radera alla... haha. Låtsasshopping för de fattiga! Efter nästa lön ska jag unna mig lite nya vardagskläder. Vårkläder!!! Längtar till våren. 

Min mysiga kväll i ensamheten blir ännu bättre av att jag lyssnar på Katie Melua som har en av de finaste röster jag vet, den verkar som ett lugnande medel (inte för att jag någonsin testat :P). Men mysmysmys på hennes låtar! Lyssna på Nine million bicycles och hennes cover på What a wonderful world. Och så dricker jag en stor kopp te. Jag njuter!



Kommentarer
Emelie Sjölin säger:

Men alltså orka vara så jäkla vacker efter ett helt arbetspass, haha; bra jobbat sis <3 Hur lyckas man jobba över 5 timmar, sicko =( Men det är bra pengar weeii! Nu ska jag snart ta mig an milen, är lite nervös faktiskt, och just det att springa på stora vägar haha

2011-03-20 | 13:35:43
Bloggadress: http://emeliemartasjolin.blogspot.com
C säger:

haha alltså dina kommentarer :P jag vet inte hur maan lyckas! ja haha det blev ett dubbelt pass igår. bra pengar! har jobbat 18 timmar denna helgen =) kul att du klarade milen!! puss

2011-03-20 | 18:17:56
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback