Mitt liv om fyrtio år

Emelie och jag har alltid drömt om vad vi ska göra när vi blir vuxna på riktigt, och då menar jag när vi utbildat oss, arbetat en himla massa år, skaffat familj och barn, kanske barnbarn. Vi har alltid varit eniga om att vi vill driva en restaurang ihop, och jag satt och tänkte på det idag - det hade faktiskt varit det mysigaste jag kan tänka mig.

En enkel, väldigt liten och oerhört mysig restaurang på den italienska Amalfikusten, den skulle vara prydd med hundratals ljus, den skulle befinna sig i en äldre byggnad såklart, med tegelväggar. Vi skulle tillsammans sätta ihop en meny med en utsökt Saltimbocca i spetsen, vi skulle tillsammans lagat maten, gjort stämningen så mysig den bara kan bli. Kanske en eller två italienska vänner som hjälper till med serveringen.

Våra barnbarn skulle springa omkring lyckliga som få, och våra män? Ja, troligen sitter de med pipan i munnen, gitarren i handen och förgyller kvällarna med lite klassisk Volare med Dean Martin, har lärt sig det italienska språket och umgås med sina italienska gubbvänner. Och ja, det skulle vara exakt som på film :).

Vi skulle haft vackra gamla hus upp mot bergen med utsikt över Amalfikusten, med gästhus som rymmer alla våra vänner och familjer. Där skulle barnen springa omkring, och vi skulle bara älska livet. 

Vad har ni för stora drömmar när ni blir gamla? 


 


Här skulle våra hus ligga


Kanske ett av våra gästhus?


Även om denna dröm är väldigt långt bort så hade vi gjort det så bra, kära syster ♥.


Kommentarer
Emelie Sjölin säger:

Åh, men gumman skojjar du med mig, fan nu måste vi bara får män som är med på denna planen (du bearbetar Kevin och så börjar jag leta efter min) haha ÄLskar dig som bara den snuttan, det hade varit så underbart!

2011-03-09 | 14:57:00
Bloggadress: http://emeliemartasjolin.blogspot.com
F A N C Y säger:

Åh du är ju för söt! =) Hoppas där finns plats för ett litet hus till mig och Alex med ! :P

2011-03-09 | 15:10:40
Bloggadress: http://fanzo.blogg.se/
Mamma säger:

Om 40 år är jag 91, hmmm, jag kan kanske hjälpa till med disken....

2011-03-09 | 16:04:16
Claudia säger:

Ja det blev så gott Rickie älskade det så det är alltid kul :) det är bara bra med mig dig med hoppas jag! Detta inlägget om er dröm är helt underbart. Puss&kram!

2011-03-09 | 21:37:53
Bloggadress: http://carlinc.blogg.se/
Emelie Rosvall säger:

Vad sägs om en helsvensk tjej som serverer istället? Eller det är ett krav att man är italienare? :)

2011-03-10 | 09:09:29
Malin säger:

Åh så fint inlägg!<3 Där vill jag också vara, kan bli blomsterflicka och dela ut rosor till era gäster hihi.

2011-03-10 | 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback