Flottig middag

Hej kära ni!
Imorse försov jag mig ett par timmar, vilket var skönt och det visade sig vara medicinen mot min huvudvärk. Jag behövde sova. Logiskt, jag vet! Så jag har sovit 9,5 timme inatt vilket är väldigt väldigt sällan det händer. När jag kom till biblan satt mina mattepluggande-vänner redan där och jag bjöd på mina muffins jag bakade i söndags.

När plugget var klart för dagen gick vi en sväng genom stan och fixade presenter till Hanna och Emma som vi ska fira lite imorgon över en mysig lunch :).

Det blev lite bacon och grädde över igår från vår Flygande Jakob så jag slängde ihop en oerhört flottig middag idag, det blev en pasta carbonara minus ost och plus chilisås. Ganska gott!



Grädde, två äggulor, salt, peppar och lite paprikapulver

Knaperstekta bacon ska det va :)

Och så lite basilika på toppen!

Så egentligen var det inte alls en pasta carbonara, men nära. Och gott! Och flottigt! :)

Nej nu ska jag pluuugga, hörs sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback