Thailand flashback

Idag är det exakt ett år sedan jag och Malin packade våra ryggsäckar och drog till Thailand. Vi befann oss på åtta olika fantastiska öar under fyra veckors tid och avslutade med monstershopping i Bangkok, och resan var utan tvekan det roligaste vi gjort. Varenda dag var ljuvlig, vi semestrade och njöt i solen, hoppade ombord på long tail-båtar ut till närliggande öar, kramades med apor och elefanter. Vi packade upp, packade ner, packade om.. och fick skavsår på axlarna av ryggsäckarna (men det hör väl till).

Vi åt sanslöst god mat i fyra veckor, varav en utan kyckling.. Det tog mig en hel vecka att våga äta kycklingen (livrädd för kycklingbakterier) och då var det inte ens meningen. Jag beställde in vegetariska vårrullar, och när jag hade den i munnen och hade svalt en tugga, kände jag den ljuva smaken av kyckling.. haha. Och där försvann kycklingfobin :P!

Här kommer några bilder från resan, lite gott & blandat för det var svårt att välja ut "de bästa", alla är bäst!

Phuket



Raya Island



Phi Phi




Strandfestligheter på Phi Phi & longtails över till Maya Bay





Koh Lanta



Ao Nang - Poda och Phra Nang (favoritöarna!)
Phra Nang



Poda





Bangkok



Sista kvällen i Bangkok tog vi in på ett superlyxigt hotell eftersom pengarna hade räckt så bra hela resan! Vi fick fina morgonrockar, morgontofflor, bar på rummet, lyxigt badrum, king size-modell på sängen och en stor tv med alla möjliga kanaler på, och pool på taket bland alla skyskrapor - för ungefär 200 kr/rummet. Det var en upplevelse!

Så, nu fick jag delat med mig av vårt underbara minne från vår fina resa.
Ha en trevlig onsdagskväll så ska jag plugga en timme till sen blir det sängen!

Kram! ♥


Kommentarer
Malin säger:

Det var verkligen en helt fantastisk resa och jag älskar att vi gjorde den tillsammans! Kunde verkligen inte blivit bättre!<3

2011-03-02 | 22:19:07
C säger:

Det var det och håller med dig! Jag vill göra det igen, fast fler veckor borta! :) Puss min sköna!

2011-03-02 | 22:24:53
Billie säger:

Fy vad underbart tjejer! Saknar er och tiden när vi hängde i Thailand!:)

2011-03-02 | 22:25:07
Bloggadress: http://bstilander.blogg.se/
Emelie Sjölin säger:

Gud vad jag vill åka på en sådan resa med dig, varför har vi inte det!? Lova att när vi har pengar och tid så är det vi nästa ;) love

2011-03-02 | 23:03:26
Bloggadress: http://emeliemartasjolin.blogspot.com
Emelie Rosvall säger:

ÅÅÅ blir inte aaaalls avis! Ser ju helt underbart ut! Kram

2011-03-03 | 09:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback