The thing about tattoos

Malin och jag har tramsat oss idag, förutom att ligga i solen och mysa.. Men vi är ju så fixerade vid tatueringar, både Malin, jag och Fanny. När vi blir sådär riktigt sugna på att tatuera oss så målar vi på varandra för att känna efter. Jag har ju en sen innan, en text i nacken eller lite längre ner på ryggen, som jag älskar att jag gjorde - jag har aldrig ångrat den en sekund. And once you get a tattoo...

Men där jag vill ha nästa, på handleden, kommer jag aldrig att göra den. För man ska stå för sina tatueringar och där hade jag haft svårt för att stå för den med tanke på mitt framtida yrke. Det är väldigt speciellt med tatueringar, framförallt för gamla. Det kan vara känsligt och kännas obehagligt för dem, och det är det sista intrycket jag vill ge mina patienter. Men på andra ställen på kroppen kan de aldrig visas så vi får väl se.



Mille fois betyder "Tusen gånger om", på franska. Malin och jag blev så fästa vid den här meningen, eller från början "För dig skulle jag göra det tusen gånger om", från boken/filmen Flyga Drake. Det handlar om två vänner och i boken säger den ena till den andra just den här meningen, och precis så känner jag för mina nära.
Det är så simpelt, så rart och så sant.


Tro, hopp och kärlek - på portugisiska.
(Jag vet att man inte ser den på nära håll, men visst sitter den perfekt där på Malin?)


Mille fois


Familjekärlek, den behöver jag fylla i snart - efter sommarn!

Vad tycker ni själva om tatueringar? Har ni något speciellt ni alltid velat tatuera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback