Film och jordgubbar hela dagen

Hej hej! Jag har precis kommit hem från en heldag med fint sällskap. Dagen började med att Fanny hämtade upp mig hemma, i världens ösregn. Fy skäms på vädret! Vi körde mot Malmborgs och Fanny handlade med sig jordgubbar och hallon till vår filmdag hos Malin. Man måste ju försöka behålla lite sommarkänslor iallafall, så länge det går! Speciellt när det regnar så här.

Vi var ganska snabbt eniga om vilken film vi ville se, och det blev Notting Hill. Underbara Notting Hill! Malin hade bara sett halva en gång så nu var det dags för henne att få se hela. Ni som sett den vet precis vad jag snackar om - den är ju så fantastiskt fin och rolig! Julia Roberts och Hugh Grant är två väldigt duktiga skådespelare och tillsammans gör de denna söta film gudomligt bra. Och staden Notting Hill ska vi inte ens snacka om.. hur mysig som helst! Gemytligt! Vi var ju där när vi var i London, och Notting Hill är precis så mysigt som jag förställde mig efter filmen. Om inte bättre :)!



När klockan närmade sig fyra körde jag och Fanny in mot Limhamn och kollade in de få men mysiga inredningsbutiker som finns i Limhamn, träffade Alex och sen kom Emelie och så gick jag och Emelie bort till farmor och farfar där de bjöd på världens godaste panerade torsk, med potatis, rivna morötter, smält smör och remouladesås. Det har vi ätit sen vi var små där hemma, väcker underbara minnen! Vi var väldigt ofta hos farmor och farfar när vi var små :).

Till efterrätt åt vi jordgubbar igen med glass till, mums! Nu är vi så mätta och belåtna så vi snart spricker..



Nu ska Emelie och jag avsluta kvällen med en film baserad på en bok som vi hört ska vara jättebra, "En blomma i Afrikas öken". Återkommer med betyg sen - jag tror att den är jättebra, och fängslande!



Sov så gott sen, vi ska vara uppe åtminstone två härliga timmar till! Älskar kvällarna och nätter!
Tusen kramar ♥!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback