Fredag: bortskämd av mina vänner!

I fredags vaknade jag upp i en svettig säng med en sjuk pojkvän som fått hög feber och ont i halsen. Mitt hår var därav också svettigt, lockigt och helt okontrollerbart. Jag vaknade dessutom på tok för sent för att hinna göra mig fin inför en mysig frukost hos farmor och farfar..

..det fanns inte så mycket att göra åt saken mer än att hoppa i kläderna och springa till bussen. Jag handlade bullar och tulpaner med mig till mina kära farföräldrar och där väntade te, en svensk flagga på bordet (för att jag fyllt år) och levande ljus. Vi satt och snackade och mös i flera timmar och farmor berättade om alla hennes påhitt från förr. Emelie och jag kan höra dessa historier hundra gånger om - de blir aldrig tråkiga!

När vi var färdiga mötte jag upp Malin och Fanny på bussen in till stan och så gick vi runt och hade det mysigt vi också, mys mys mys! :) Sen bestämde sig Malin för att bjuda mig på lunch på Pizza Hut och det smakade bättre än någonsin!

Efter lunchen fick vi shoppat vad vi skulle inför lördagen - rosévin, cider och en Bacardi till drinken jag skulle fixa. Fredagskvällen var lugn och vi satt framför tv:n och såg Sverige förlora semifinalen i handboll. Stackare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback