Världsförälder

Jag satt och läste en blogg precis som tog mig vidare till artikel efter artikel angående den hemska torkan och svälten i Afrikas horn. Det knöt sig i min mage när jag tänkte på deras enorma behov av hjälp. Hjälp från oss som har råd och möjlighet att hjälpa till! Jag satt och skämdes för att jag inte förrän idag varit Världsförälder hos UNICEF.

Jag anmälde mig direkt, och jag tänker uppmana er att göra samma sak. För ingen människa ska behöva vara utan mat, ingen människa ska behöva bli utnyttjad för att få mat. Ingen människa ska behöva svälta ihjäl. Tyvärr ser världen annorlunda ut och det är vi alla väldigt medvetna om, vi är bara inte medvetna om att vi är medvetna.

Att skänka pengar till en organisation som hjälper barn och vuxna världen över är något vi verkligen borde göra, vi som kan. Om man inte vill binda sig och bli Världsförälder så kan man skänka mindre summor, då och då. Alla kronor hjälper så otroligt mycket mer än vad vi kan föreställa oss. Jag kan inte ens förstå att tolv miljoner människor är drabbade av denna svält. Det är så overkligt för mig. Men så är fallet, och om de inte får någon hjälp utifrån kommer de att svälta ihjäl.

Känner ni att ni vill bidra med lite hjälp?
SMS:a LIV till 72 900 för att skänka 50 kr. De 50 kronorna räcker till 13 påsar nötkräm mot undernäring.



Kommentarer
sara säger:

vad fint gjort! :)



tack för din kommentar, den gjorde mig glad hehe. jag har inte gjort tatueringen än men jag tänkte göra den någon gång i vinter. när vill du göra din?



kram

2011-08-11 | 19:34:18
Bloggadress: http://sarajasim.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback