Första hotellnatten bokad

God morgon!

OK, jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös. Att jag börjat packa. Att jag inte skulle vara stressad över allt vi inte har köpt! Sanningen är att vi har köpt allt.. tror vi. Jag kan verkligen inte komma på något vi behöver som vi inte har, eller som iaf finns att köpa där nere. Jag har en hel påse full av nödvändiga saker som vi ska ha med oss..

Vi hade inte tänkt boka hotell först utan bara åka ner där och utforska hotellen på egen hand. Men vi insåg att vi kommer fram till Phuket på kvällen och det kan faktiskt vara skönt att ha första hotellnatten säkrad. Så vi bokade i lördags. Vi skickade ut förfrågningar till massa olika hotell, genom thailandguiden.se som har varit till stor hjälp under vår förberedelse inför resan. Verkligen ett tips om ni ska till Thailand! =)

..vi fick svar från ett par olika och det vi valde verkar jättebra. Ser väldigt fräscht ut, har tre pooler och det ligger endast 400 m från Kata Beach. Rummet på bilden är ett Superior room vilket vi har bokat, så får vi se hur det ser ut i verkligheten ;).. Men sån här lyx tänker vi inte fortsätta med, någon gång då och då men annars blir det nog mest billigare enkla hotell, pengarna ska gå till en massa annat!

 

Vad som händer idag.. är att jag först och främst ska packa. Har lite ångest över detta eftersom jag brukar packa natten innan, stanna uppe hela natten och ta det lugnt med min packning. Men Malin och jag måste dela packning ifall en av våra väskor skulle komma bort, och detta ska vi göra vid tre-tiden. Så nu ska jag lägga ut tänkbar packning på min säng, sen kommer mamsi hem och hjälper mig.

Hörs senare!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback