Vettig shopping

Idag kom Malin och hämtade upp mig på mitt jobb, och så slank vi inom Make Up Store på Storgatan som har 40% på ALLT. Galna tjejer i en sminkbutik som har rea är INTE OK. Malin hade nämligen sett att de hade en liten brown sugar kvar som jag så gärna ville ha. Jag köper sällan dyra ögonskuggor eftersom jag alltid använder eyeliner men med rabatten kostade den 81:-, som Malin lånade ut till mig tills lön! Har så ont om pengar nu, allt mitt sista måste gå till vettiga saker som vi behöver inför resan.

Så efter reakaoset inne på Storgatan handlade vi vidare på lite lugnare ställen. Vi fick faktiskt med oss ganska vettiga saker hem:

- ny Venusrakhyvel + 4 st rakblad vilket lär användas flitigt då varje dags outfit kommer att vara bikini
- mascara
- foundation (mot eventuellt svettiga pannor...) :P
- ögonlappar från H&M som var supersöta!


När vi kom hem käkade vi vår sallad som vi aldrig tröttnar på, tittade på stackars Anja som flög ett par meter för mycket i luften och som tyvärr (antagligen) skadade sig rejält. Fy! Sen beställde vi även böcker från cdon.com - grymt bra priser! 39:- för en pocketbok. Vi beställde vars två och så har vi en tredje var hemma. Vi tänkte byta böcker när vi läst ut våra egna, så vi slipper dubbelt släp!

 

Malin tar med: Anna Janssons Drömmar ur snö, Roslund & Hellströms Odjuret & Upprättelse

Jag tar med: Khaled Hosseinis Flyga drake & Tusen strålande solar
och Dennis Lehane's Shutter Island Patient 67


Jag tror nog att alla dessa böcker är bra! Shutter Island ska tydligen vara grymt spännande och läskig, kom på senare att en bok som handlar om en fånge som rymmer från ett mentalsjuk hus på en ö....kanske inte var så passande haha! Men ja, den är säkerligen bra. Flyga drake har jag haft hemma så länge nu utan att läsa den, tyckte det var dags och även passande att köpa till mig hans andra bok som Malin tyckte var jättebra!

Vad vi har kvar att köpa är en massa bra grejer från Apoteket där vi också var idag och kikade ut lite nödvändigt.. såsom plåster, ipren, solstift för läppar, ögon o andra ömtåliga solpunkter, handsprit, små resetandborstar till flygturen :P, MAGMEDICINER haha... jag är livrädd att bli sjuk därnere. På inköpslistan har Malin skrivit "Ciccis megamix". Word.

Vi ska även köpa RFSU's intim rakgel som tydligen är väldigt skonsamt o lent vid rakning, hårsäckarna blir så lätt irriterade i saltvatten o värme när man rakat dem så det kan nog vara vettigt! Ska även köpa massvis med återfuktande krämer för vi ska minsann inte fjälla mer än nödvändigt :D!



Lås till ryggsäckarna och nackkuddar ska jag köpa från vår lilla butik! Och, ett skydd till ryggsäcken har vi också inhandlat.

Nej nu måste jag sova, tiden rinner iväg och jag slocknar.

Sweet dreams ya'll ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback