Snökaos!

Idag har jag jobbat i butiken inne i Lund, och med tanke på vilken månad vi befinner oss i nu, dels efter julen och dels pga den ihärdiga vintern så hade vi väldigt få kunder idag. Vi fick en leverans med ganska många väskor idag så vi hade iaf att göra. Angelika och jag flyttade runt en hel vägg med väskor, bytade hyllor, fick ner alla reavaror mer ihoppackat - och så upp med alat det nya. Att så många väskor går in i den söta lilla butiken är fortfarande en gåta. Men, de är på plats!

När Angelika slutade vid fem började jag pyssla lite med städning i butiken, förberedde inför stängning, fyllde i vad som gick i förväg, och väntade på kunder. Nepp! tror jag hade två kunder inne i butiken efter fem. När klockan var halvsju fyllde jag en hink med vatten och såpa och började torka golven i butiken o hoppades på att det inte kom fler smutsiga vinterkängor innan sju..  Det gjorde det inte heller :) så kvart i sju var allt helt färdigt och jääätterent o butiken luktade citron! Prick sju slog jag ut kassan, räknade, släckte, larmade, låste.

Nästa projekt var att ta mig hem i snöstormen.. Pappa hade redan ringt fyra gånger och förberett mig eftersom jag aldrig kört i snöstorm innan. Motorvägarna var fyllda av snödrivor som hela tiden fylldes på med ny snö så körde jag i 40 heeela vägen hem. Blev en mysig liten tur, och istället för 20 minuter hem tog det mig en timme! Det var det iaf värt =).

..när jag äntligen kom hem till vår gata körde jag in o skulle parkera utanför huset....fastnade givetvis där. Kunde varken backa eller köra framåt. Piiiiss! Sprang ut och började skotta snö med mina händer och snowboots, och efter många om o men kom jag loss efter en start i tvåan och snö som sprutade överallt. Nästa försök till parkering lyckades efter att jag själv fixade spår i snön så att min lilla bil kunde rulla in =) Lycka till imorronbitti mamsi..!


Okej, riktigt såhär illa var det inte. men nästan! :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback