Pappas dag

Idag är det pappas dag och hans tur att bli firad. Alex fyller också år idag men han ska bli firad så det räcker o blir över på fredag då vi också firar Erik! :D

Så idag är det pappsi som gäller för vår del. Emelie och jag var och köpte present till honom igår som han nog blir väldigt glad för. Emelie är och handlar maten nu till ikväll och även en flaska av favoriten - Jacobs Creek. Vi ska stå för maten och vi har hittat ett recept som nog kan bli riktigt bra! Sist åt vi kött så vi kör till med fisk! Jag är inte hundra på receptet för Emelie styr upp det nu men det ska iaf vara lax i saffranssås, med färska kantareller i och även räkor som "topping", lite grädde och vitt vin i och så ska vi grilla rotfrukter i ugnen som tillbehör.

Pappsi på 50-årsdagen för två år sen

Jag är på så bra humör idag trots min hosta som fortfarande hänger kvar som en parasit! Jag startade dagen med en morgonpromenad med Fanny och hennes goa hund, som inte alls kände för en långpromenad.. =P Jag förstår henne för fy vad kallt det var! Men efter hand fick vi upp värmen, åtminstone lite.

Nu måste jag nog skynda mig för jag har inga busspengar så det blir att gå till stan idag, börjar jobba klockan ett.

Uppdaterar senare om hur matlagningen går..

Stay tuned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback