Milk

Efter att ha hämtat Emelie igårkväll körde vi hem till pappsi och hade planer för en filmnatt som alltid är så mysigt. Jag hade förberett chokladmousse med grädde, och visst var den god! Den var perfekt. Så perfekt att jag somnade 38 minuter in i filmen... jag kunde verkligen inte hjälpa det, känner mig så dum eftersom det är ganska vanligt att jag somnar till filmer. Emelie blev irriterad, stängde av och så somnade jag gott igen.. 

Så imorse gav vi filmen Milk ett nytt försök, vilket var tur att vi gjorde! Det är en helt fantastisk film som man måste se. Sean Penn som annars är en favorit växte om möjligt ännu mer i mina ögon! Han gör en helt sanslös roll som Harvey Milk, en homosexuell kille som på 70-talet kämpar för homosexuellas rättigheter och får med sig hur många människor som helst, blir vald i politiska syften och går riktigt långt! Sean Penn spelar mot bl a James Franco och Diego Luna (Dirty Dancing 2) Ja, trots att den är sorglig är den grymt bra! En sann berättelse som man måste se! Sean Penn är så grym. Åh!




James Franco & Sean Penn


Kommentarer
emelie säger:

gillar hur du "highlights" vissa ord, ska nog kopiera din stil hi hi =)

2010-04-18 | 22:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback