Thailand, baby!

HEJ! :)

Jag är så jäkla glad, laddad, nervös, spänd, aaah allt! vi har snackat om vår resa i snart två år och först skulle den bära av till Hawaii då vi trodde oss vara rikare än vi är idag :P Sen kom Costa Rica in i planerna men vårt resmål är nu Thailand och har varit bestämt några månader. Dels för att det bara är så underbart och dels för att vi verkligen ska kunna leva livet där och inte bli helt ruinerade (pengamässigt).

Nu har Malin fått sitt jobb så att vi kan boka! Inte förrän idag har jag varit inne och kikat på priser och om vi bokar nu nu nu blir det inte alls dyrt. Jag vet inte varför men jag har hela tiden haft tio, kanske trettontusen i tankarna för flygbiljetter dit och hem. Hur som helst, jag var precis inne och tittade på en hemsida där det för två personer till Thailand, turoretur kommer att kosta oss lite drygt 10 000! helt galet ju! Fem eller sex tusen kr per person är ingenting! jag blir så glad! Så när min lön kommer in bokar vi direkt.

Vi har pratat med hur många som helst och fått tips om vilka ställen som är bäst osv, och samtliga har nämnt både Koh Tao och Koh Samui, dit måste vi har jag bestämt nu. Phi Phi islands är givetvis också ett måste, och Bangkok för där kommer vi att landa. Så ett par dagar i Bangkok innan och efter våra äventyr i djungeln blir nog perfekt! Vi ska våga oss ut på jetskiis, elefanter, snorkling - allt! ÅÅÅÅH jag vill ju åka nu! Hur ska vi kunna vänta till mars Malin?! ♥


Kommentarer
Anonym säger:

När har ni planerat att åka? För jag kommer vara volontär på ett barnhem i en stad nära bankok mellan 1 feb-25 maj! Så ni måste komma och hälsa på då! :)

2009-09-13 | 20:09:23
johanna säger:

När har ni planerat att åka? För jag kommer vara volontär på ett barnhem i en stad nära bankok mellan 1 feb-25 maj! Så ni måste komma och hälsa på då! :)

2009-09-13 | 20:09:40
Bloggadress: http://mammakrokodil.blogg.se/
Emelie säger:

Gud vad härligt med Thailand!!! Hittade till din blogg för ett tag sen och var ju bara tvungen att kommentera nu. =) Måste rekommendera en ö som heter Koh Lipe! Har varit där två gånger och det är verkligen ett helt fantastiskt ställe med Nemofiskar fem meter ut i vattnet och en helt underbar mjölvit strand! Ville bara tipsa om det! =) Lycka till med resplanerna och Ha det bäst!

2009-09-13 | 21:51:56
Bloggadress: http://endagsomdenna.blogg.se/
Sis säger:

Åhr, era grisar!!!! Totally fab pris också =) Här sitter man själv fast i Herning med maginfluensa =( Jeje, China next baby!!!

2009-09-14 | 16:15:21
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/
Sabina säger:

Varit i underbara Thailand 9 ggr :p och phuket är som mallorca, riktigt turistigt så ska ni åka någonstans som är riktigt underbart är det helt klart Koh Samui. Det är en ö som är helt fantastisk :)

2009-09-17 | 23:32:29
Bloggadress: http://missmalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback