Nytt jobb!

Hej!

Det har hänt en hel del de senaste dagarna.. en del som är jobbigt och svårt, som tar tid att ta sig genom men även något som känns som en liten ljusglimt för mig: Jag fick hastigt en intervju ute på Nova Lund och den var jag på i måndags. Det kändes jättebra när jag gick därifrån men det gjorde det nog för alla tänkte jag, för den som intervjuade var oerhört gullig och så lättsam att prata med.

Hela gårdagen gick förbi utan något samtal...nervös som få var jag, och sju minuter efter att mamma väckt mig imorse ringer ett 046-nummer. Hjärtat hoppade ett extra slag! Jag svarade, fick harkla mig ett par gånger från min ljuva morgonröst :P. Hon, min nya arbetsgivare hihi, berättade att hon hade tyckt om mig och ville gärna anställa mig. "Fortfarande intresserad?" - om jag är! Det känns jättebra. Lönen är bra, tiderna passar mig mycket bättre och det är en butik! har längtat så länge efter ett butiksjobb. Oj, har glömt nämna vilken butik det är - Lundbergs handskar & väskor på Nova Lund och inne i Lund city. Det känns så skönt, det här behövde jag!

Jag börjar jobba nästa fredag och då ska jag få en tredagars utbildning så att jag kan lära mig handskarnas och väskornas olika material, sömmar... allt! Jag ser verkligen fram emot detta!

När jag hade ringt runt till alla och hoppat färdigt i lägenheten tog jag mig en rekordsnabb dusch eftersom jag redan var sen till tjejerna! Det var dags att handla presenter till min älskling Malin som fyller 19 imorgon!

När detta var avklarat var jag tvungen att visa Fanny och Sarah den där skjortan jag la undan igår på Zara. Jag har fortfarande inga pengar men jag la undan den ändå, det gör jag alltid..känns bättre då! Sarah var så vänlig och lånade mig till imorgon så att jag kunde få köpa min lilla godbit. Tack raring!

Den är så fin med alla detaljer! På ena skinkan sitter en liten ficka med annat tyg, insidan av kragen och en bit ner är prydd i samma tyg och även när man viker upp ärmarna. Skitsöt är den! Love it.

Hade tänkt mig dessa tightsen till med den lilla rosetten nertill.

Vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback