Lördagskväll med Pacino

Huset var fullt av gäster här hemma igår och pappa hade stått i köket hela eftermiddagen, det fanns alltså inga ord för maten! Man ska inte skryta men pappas mat är värd lite skryt, oh lord: en helstekt fläskfilé som legat marinerad i tio timmar till en krämig potatisgratäng och murkelsås! bästa jag vet =) Så fort vi käkat tog jag bilen och körde hem till Alex där fotbollen stod på. Minerna var inte de bästa när matchen slutade, så jäkla orättvis match.

Malin och jag piggade upp våra humör med sombreros, holiday-dippa och en filmkväll med Tommy & Fille. Efter många om och men,  som vanligt, valde vi film: Scent of a woman med snyggingen Al Pacino. För ja, han var så snygg i den här filmen! Snygg, framför allt stilig och så vackra drag..känns lite småskumt att bli tänd på gamlingen men filmen var från -92 så det är ett par år sedan! ;)

Hur som helst, jag kan nog säga att det var den bästa film jag sett - någonsin. Så bra var den, och Emelie: om du inte sett den så är det den första filmen vi ser när du är hemma igen. Tror säkert de andra vill se den igen! :) längtar till den filmnatten - skynda dig hem!



Filmen handlar om löjtnant Frank Slade som är en smula bitter, sarkastisk och som inte har någon vidare familjenärhet. Han blev blind under sina år i militären och behöver någon som tar hand om honom över helgen. Denne blir Charlie Simms, en ung, försiktig kille som behöver extrapengar. Till en början är Slade hemsk mot honom, som mot alla andra men under filmens gång utvecklas en relation utan dess like.


Jag älskade filmen!!! Den måste, måste, måste ses! Jag var faktiskt helt tagen, Al Pacinos tolkande av rollen som blind var helt sinnessjuk, hans rörelser tillsammans med ögonen som inte fäste blicken någonstans plus hans underbara repliker gjorde hela filmen. Speciellt en scen där han, en blind man, lär en ung flicka dansa tango - fantastiskt.



Haha, ja där fick ni en kritik! Se den säger jag bara.



Lilla Elsa som envisas med att ligga hos mig och göra mig allergisk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback