From now on - Jönköping

Hej och godmorgon!

Jag har ju helt lagt ner det här med bloggandet, lusten försvann när satte igång med mitt sommarschema på mitt jobb. Hade inte tid och heller inget speciellt roligt att skriva om! Men nu har jag flyttat till Jönköping för att studera till sjuksköterska, och änsålänge har vi avverkat två av många galna dagar vi har framför oss. Insparksveckan är i full gång och det är såå roligt att träffa alla dessa nya människor! Även staden är jättefin och jag trivs redan.

Just nu är jag inneboende hos en jättefin familj, en bit från stan! Det tar ungefär 15 minuter med bussen så det är hur lugnt som helst. Jag söker lägenhet längre in mot centrum och högskolan men det finns verkligen ingenting just nu! Så jag får ta det som det kommer.

Tänker lägga upp ett album på söndag för heeela veckan men tänkte visa ett par bilder nu! Overallerna som alla har på sig köpte vi igår! Alla olika program har olika färger, och vi sjuksyrror har givetvis vitt. Poängen med de här overallerna är att skita ner de så mycket vi bara kan! Därför fick vi mer eller mindre rulla oss i gräset, krypa och dra knäna längs gräset, kasta ägg på varandra, och sen ska man klottra ner de så mycket som möjligt och sy fast alla olika sorters tyglappar. Sen ska vi bära dessa fina overaller hela veckan, dag som natt. Ganska skönt att slippa tänka på klädval! =) 








Kommentarer
Malin säger:

Åh det ser jätteroligt ut! :D längtar tills jag får komma upp och hälsa på dig snuttan!

2010-08-25 | 09:40:09
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/
Anonym säger:

jag längtaaaar mer!

2010-08-25 | 10:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback