Jag är nöjd

Hej!

Nu är jag hemma efter en dag av orientering i Lund, fyra timmars jobb på Lundbergs med två sköna tjejer som har lärt mig det mesta i butiken. Eller lärt, de har berättat och jag har troget lyssnat och tagit in, mycket flög ut igen men sen gick jag runt i butiken och det kändes lite som att öva till ett prov i skolan! De förväntade sig givetvis inte att jag skulle kunna allt, utan det kommer med tiden. Det som förmodligen blir svårast är att veta mycket om var och en produkt för att kunna sälja så bra som möjligt men det tänker jag lära mig så fort jag bara kan.

Jag hade en jättetrevlig och rolig första dag på jobb, jag stortrivdes! Och Lund - ja, Lund älskade jag! Så mysig, inbjudande och harmonisk stad. I princip alla kunder som varit i butiken idag kändes så mycket trevligare än i Malmö, vilket båda mina kollegor som tidigare jobbat i Malmö också sa att det faktiskt var så.

När jag lärt mig hur kassan och kortmaskinen fungerade sprang jag ut till mina kunder och erbjöd hjälp (med en liten rädsla över att de skulle tacka "ja" eftersom jag inte hade den blekaste om någon produkt där inne), men med lite personliga åsikter och letande fann jag tillsammans med min kund precis en sån väska hon ville ha.. Nu känner jag mig heltöntig för ja, det är så det går till i en butik men jag trodde fakiskt inte att jag själv skulle sälja något idag, utan bara knappa in i kassan. Jag är nöjd!

Fredagkväll: Lennart åker till Polen, mamma och jag är ensamma hemma och eftersom Malins 19årsfest imorgon blir sjukt laddad tänker jag inte göra något annat än att mysa hemma ikväll. Det känns så skönt att ha jobbat, slutat och sedan ha hela kvällen framför mig. Mamma har handlat hem ingredienser till ikväll, så när som helst ska vi laga ihop en god middag tillsammans, tyckte mig även se en vinflaska på kylning, mys! Det blir även Idol och kanske en bra film ikväll?

Skriver kanske mer sen, nu kallar mamsi ute i köket och det blir tydligen en fördrink också? Vilken mysig tjejkväll!

Kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback