SKYPEDEJT

God morgon!
Idag är jag ledig, liksom igår. Otroligt skönt att få två lediga dagar på rad mitt i veckan, sen jobbar jag hela helgen så det behövs. Jag har precis myst på Skype med min lilla Fanny som befinner sig i Rom. Vi har inte pratat mer än på sms sen hon åkte så det gjorde hela min morgon hihi. Längtar tills vi ska åka dit i oktober eller november.
 
I veckan har jag hunnit med lite smått och gott förutom jobbet. Igårmorse mötte jag upp Malin vid Kafé Kungsgatan som ligger bara ett stenkast ifrån mig. Vi käkade deras frukostbuffé och njöt av en underbar morgon. Det är ett café som ser ut lite som ett vardagsrum, riktigt hemtrevligt. Stora soffor och fåtöljer med lite äldre stuk på inredningen, gamla tavlor på väggarna men i nya vita ramar som gör det lite mer modernt. Kaffekopparna och kaffet stod uppdukat på ett vitt gammalt piano. Så charmigt! På somrarna har de en paviljong utanför där man kan sitta och fika. Dit ska vi fler gånger :).
 
I veckan har jag även hunnit med mys tillsammans med mamma och Anders som kom över på en kvällsfika. De hade med sig en försenad inflyttningspresent som jag blev så himla glad över! Jag har velat ha ett Mateusfat länge nu och det har mamma snappat upp. Vi fick det sandfärgade med spetskanten. Love it!
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av min lediga dag och börja med en lång promenad. Sen blir det presentfix i stan för lilla Malin fyller ju år på tisdag!
 
 
 
Jag älskar när det börjar bli mörkare ute så att ljusen gör sig fina i fönstret! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback