Hello there 2013

Hej på er!
Jag vågar knappt kolla på datumet då jag senast skrev här. Jag är en periodare. Trots att jag själv önskar att jag var mer aktiv här på bloggen så har jag inte lyckats de senaste månaderna. En enkel, dock inte godkänd, anledning är att vi har varit försummade i vårt examensarbete från augusti framtills nu. Däremellan har vi haft kurser, fem veckors praktik som är slut på onsdag - och ett tempo som varit högre än någonsin under utbildningen. Så skrivandet här har fått lida - varenda gång jag funderat på att skriva av mig har jag velat stänga av datorn och inte skriva ett ord till. Jag skyller på C-uppsatsens 9000 ord. Men på tisdag är det så gott som över - då ska vi ha opponering och vårt arbete ska betygsättas. Gissa om vi är nervösa.. har ont i magen så hemskt det känns just nu. Vi vill bara bli godkända så att vi kan släppa den här stressen nu. All stress, för mycket kaffe och för lite sömn har för mig resulterat i en inflammerad magsäck vilket är ett tecken på att jag måste ta det lugnt så jag hoppas innerligt att examinatorn väljer att godkänna oss på tisdag. Håll tummarna för oss! ;)
 
Jag har precis kommit hem till Jönköping från Värnamo där jag haft praktik på en hematolog/neurolog-avdelning de senaste fem veckorna. Det har varit den bästa praktiken jag haft hittills, min handledare har varit guld värd och lättsam vilket gjort mig väldigt självsäker och jag känner att jag verkligen fått ut något av praktiken. Jag längtar tills vi är färdiga sjuksköterskor i sommar!
 
Jag har från och med idag tänkt att fortsätta med bloggen eftersom jag tycker om att skriva av mig! Ikväll blir det dock inte fler inlägg, jag tänkte hoppa in i duschen för att sedan sova. Imorgon väntar en viktig dag med förberedning inför tisdagens examinationsseminarium. Jag hoppas att ni haft en fin jul och en bra start på det nya året. Vi hörs snart igen! ♥
 
Det känns helt fantastiskt att vara tillbaka i min egen lägenhet, min egna säng med mina egna tavlor. Fem veckor i Värnamo har varit länge nog.

Kommentarer
Claudia säger:

Så kul att du ska börja blogga igen, tycker din blogg är så mysig :)

2013-01-14 | 10:24:11
Bloggadress: http://carlinc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback