Kamerasugen

Jag har haft min lilla Canon Ixus sedan ett par år tillbaka nu! Den har varit en väldigt bra kamera och den lever än. Men jag är så otroligt frestad på att förnya mig, jag vill ha ett systemkamera-liknande alternativ. Det finns ju systemkameror som idag inte kostar så mycket, till och med mindre än de kompakta systemkameror jag kikat på. Så frågan är om man ska välja bort smidigheten från de kompakta systemkamerorna och köpa en "riktig" systemkamera, som tar finare bilder men som är ganska klumpig att ha med sig. Svårt val!

Den kompakta systemkamera jag tittat på är en från Sony NEX-serien, Sony NEX-C3K heter den. Har hört runt lite och fått tips och läst en himla massa recensioner men ändå är jag kluven. Jag får se helt enkelt! Men sugen på en ordentlig kamera är jag iallafall!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback