Bananpannkakor

Hej!

Jag kom hem för en stund sen, har varit en lååång dag på biblioteket idag! Imorgon är sista dagen innan tentan, ganska skönt att få den överstökad snart.

Idag kände jag inte för att laga någon speciell mat så jag gjorde bananpannkakor! Min syster brukar göra dem och de är så otroligt goda så jag var tvungen att testa. Hur enkelt som helst, nyttigt och väldigt gott.

För en portion mixar jag 1 banan med 1 ägg, tills smeten blir lagom jämn. Men det är faktiskt gott om det finns lite bananbitar kvar i smeten. Sen steker man dem i olivolja, väldigt kort tid på båda sidorna för de bränns ganska snabbt. Till detta hade jag vaniljkesella och blåbär. Åh så gott! Det måste ni prova :).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback