Årets första löprunda!

Efter att ha ätit frukost så tog jag på mig träningskläderna och slängde in de bästa pepplåtarna på iphonen, gick bort mot Munksjön och sprang sen runt denna härliga sjö. Solen strålade och det kändes riktigt härligt. Det var till och med vindstilla, väldigt ovanligt i Jönköping! Så det var en riktigt skön löprunda. Årets första! Dessutom tränade jag lite på utomhusgymmet som ligger längs med Munksjön, två flugor i en smäll!

På vägen hem handlade jag med mig massa goda grönsaker och frukt. Till lunch stekte jag ihop kycklingfilé med morötter, lite rosmarin och keso. Till detta skalade jag tunna strimlor av gurka, tog först av skalet och sen blandade jag ner alla strimlor i en liten skål med pressad lime och pyttelite strösocker på, för att jämna ut det syrliga från limen. Det är så sjukt gott! Min syster som lärt mig det =). En enkel och lite roligare grönsak till!









Rundan runt Munksjön är perfekt, hur mysig som helst! :)


Ni måste prova gurkan med lime!


Kommentarer
mysan säger:

du är så himla duktig!!

2012-01-11 | 18:47:14
Bloggadress: http://valleedelarmes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback