Bakning på gång

Hello sweeties!

Gissa vad jag har gett mig in på?! Att baka. Det är inte min starka sida kan jag säga, men jag försöker verkligen lära mig! Men de två sista gångerna jag bakat (båda två tillsammans med Fanny), så glömde vi mjölet i kladdkakan och kom inte på det förräns vi ätit halva. Alla sa att det smakade jättegott men den var väldigt flottig. KONSTIGT! Bara massa smör, socker och ägg. Inget mjöl. Mums!

Kaka nummer två som vi bakade var en banankaka, där glömde vi smöret och fick improvisera när kakan redan stod inne i ugnen, hann inte smälta något margarin utan Fanny tog flaskan med flytande smör från kylen och sprutade i en massa haha. Den gick att äta den också!

Så jag känner att jag har lite bakpress på mig ikväll ;). Vi ska se fotboll hemma hos Emma, och jag kläckte ur mig att jag kunde ta med något gott idag. Den ser ganska god ut i ugnen iallafall, och smeten var gudomlig!

Stay tuned.





Den ser ganska lovande ut :)


Kommentarer
Anonym säger:

Den ser iaf väldigt god ut! Det var den säkert också! :)

2011-09-06 | 21:48:34
C säger:

Sv: Den vaaar väldigt god också!! =)

2011-09-06 | 22:51:03
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback