Femte september

Hej på er!

Jag har nog aldrig varit såhär snuvig någonsin, fattar inte var allt kommer ifrån? Jag var ju så gott som frisk igår. Ingen feber, inget halsont. Men imorse så kommer det en jäkla förkylning också, tror jag har snytit mig tjugofem gånger idag. Utan tvekan! Börjar bli lagom röd runt nosen nu..

Men idag har vi gjort en massa skoj i skolan, nämligen vår första praktiska tillämpning. Vi har satt kateter på både manligt och kvinnligt kön, dockor då (givetvis). Det var kul, och ganska lätt - men jag kan bara föreställa mig hur det kommer vara sen på riktiga patienter, det blir ju en helt annan sak. Dockornas material är ju fast och väldigt lätt att arbeta med. Men vi har iallafall fått öva på tekniken och allt förarbete med steriliseringen av precis allt som rör kateterisering. Kul!

Ikväll ska vi träffas hemma hos Hanna och myyysa, vi ska laga tacogratäng och titta på någon riktig tjejfilm. Jacob är givetvis också med, så tjejfilmen får han finna sig i. Vilket jag tror att han gjort vid det här laget! ;)

Hoppas ni får en mysig måndag, i regnet!
Men vi hörs sen vänner, kraaamar ♥




Kommentarer
Fanny säger:

Åh vad du klär i dina vita kläder gumman! :) <3

2011-09-05 | 20:38:31
Bloggadress: http://fanzo.blogg.se/
C säger:

Tack älsklingsFanny! :)

2011-09-05 | 22:30:50
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback