Every teardrop is a waterfall

De har verkligen gjort det igen. Det finns inte en enda låt som är dålig med Coldplay, tycker jag. De är antingen bra, eller sjukt bra. Deras senaste låt är så otroligt härlig och väldigt Coldplay-ig. Den påminner på något sätt om flera av deras gamla låtar i en härlig mix. Har lyssnat sönder den idag, fortfarande lika bra som imorse. Har ni inte hört den än så är det dags - Every teardrop is a waterfall.

Idag har jag bråkat med tvättmaskinerna nere i källaren. Man skulle ju kunna tro att det var såna där stora maskiner som brukar finnas i hyreshus, som inte tar mer än en timme/tvätt. Men icke. Där stod dem, två små små maskiner som inte rymde mycket kläder alls. Jag gick ner en gång i halvtimmen och kollade läget eftersom det inte fanns någon display som visade hur lång tid det var kvar. Efter 2 ½ timme (!!) var den ena maskinen klar, men fortfarande inte den andra. Hur sjukt är inte det? Så jag skyndade mig att slänga i en tredje tvätt, men den blev såklart inte färdig innan nästa tjej kom som skulle tvätta efter mig. Jättepinsamt. Nyinflyttad tvättnybörjare. Jag kunde inte direkt stänga av maskinerna heller. Så nu måste jag ägna fyra timmar till på fredagmorgon för att tvätta resten av kläderna som inte blev gjort idag. Kul!

Förutom min tvättdag har jag pluggat in emellan och ikväll har jag legat på Emmas soffa under filtar och vi har slappat framför tre helt olika program: Sjukhuset, Idol och CSI NY. Alla var bra. Vi gjorde en liten fruktsallad och Emma tände ljus i hela lägenheten. Det ösregnade utomhus - alltså en riktigt mysig höstkväll.

Nu ska jag tvätta bort mitt smink och hoppa ner under täcket! Hoppas att ni sover gott mina vänner, kram!





Kommentarer
Anonym säger:

Så mysigt ni ser ut att ha haft det! Måndagsmys är så härligt!

2011-09-13 | 10:07:23
C säger:

Sv: ja det var så mysigt så! speciellt när vädret blir så kallt och regnigt!

2011-09-13 | 18:47:08
Bloggadress: http://ciccela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback