Första dagen på Medicin E

Hej på er!

Vilken dag det har varit! Vi var så himla nervösa imorse, när vi smög in i omklädningsrummet på Medicin E. Fritte är på samma avdelning som mig så det är såå skönt att se ett känt ansikte då och då :). Men dagen i sig är jag nöjd med, all nervositet släppte ganska snabbt när jag träffat min handledare som känns som en väldigt bra sådan. Nästa vecka och tre veckor fram ska jag gå med en annan handledare vilket kan vara bra så att man får se lite olika sätt att jobba på!

Idag tänkte jag mest observera allt och precis ALLT min handledare gjorde, och det var mycket! Jag är på Medicin E vilket innebär hjärtavdelningen, och idag var vi på PCI-enheten. Där förberedde vi de patienter som skulle röntga sina hjärtkärl och eventuellt göra en ballongvidgning. Så innan alla röntgenbesök fick vi ta blodtryck, kolla EKG och sätta PVK på patienterna. Men PVK har inte jag satt idag, det är ganska svårt och min handledare tyckte att jag kunde vänta iallafall en dag eller två ;). Så idag har jag "bara" kollat blodsocker med stick i fingret, injicerat insulin i magen och så blev det ett venprov i slutet av dagen! Det var sjukt kul att få ta på en riktig människa nu! Jag längtar redan till imorgon :)

Nu är jag så trött i huvudet så jag tänker slänga mig på soffan, kolla på Top Model som har säsongsstart idag och inte göra mycket mer av kvällen. Eller jo, laga mat någon gång men nu är jag bara så trött..

Hörs senare! ♥







Kommentarer
Emelie Sjölin säger:

Åh fasiken vad jag är stolt över dig gumman, du kommer passa så bra som syrra <3 SPerfekta syrran dubbelt upp ;) Fint med nytt skal!

2011-10-04 | 19:57:27
Malin säger:

Åh du är så söt!! Skulle vara lycklig om jag fick dig som sjuksyrra:)

2011-10-04 | 21:00:12
C säger:

Emelie & Malin: vad ni är söta och snälla! Blir så glad av allt fint ni säger! Älskar er!!

2011-10-04 | 21:12:39
C säger:

Emelie & Malin: vad ni är söta och snälla! Blir så glad av allt fint ni säger! Älskar er!!

2011-10-04 | 21:13:05
Mamma säger:

Finaste sjuksköterskan i världen....

2011-10-04 | 22:25:46
C säger:

Tack mamsi <3!

2011-10-07 | 01:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback