Grey's Episode 3

Hej! Jag hinner med ett snabbisinlägg innan jag drar. Ska hem till Hanna och laga mat och njuta av veckans avsnitt av Grey's. Älskar onsdagar! Men jag ogillar att det ösregnar när jag ska ge mig ut. Kul.

Hur som helst, idag har jag stuckit många gånger och alla gånger fick jag blod, yeeeij! Det är en lycka varenda gång man ser den första bloddroppen rinna ner i röret. Haha, det låter sjukt men när man är så spänd och nervös för att inte klara det är det en sån lättnad när det går. Man får le lite i smyg så att patienterna inte misstror mig för att njuta av att de är sjuka!

Inte nog med alla venprover idag, så fick jag även följa med en patient på en pacemaker-operation. Det var den första operationen jag varit med på, sjukt häftigt att se alla lager av hud, fett, blod - allt, när de gjorde ett litet fint snitt ovanför hjärtat. Jag är så fascinerad! Allt gick bra och patienten mådde också relativt bra.

Nu ska jag som sagt cykla iväg, så hörs vi kanske senare. Missa nu inte Grey's på kanal fem, klockan nio! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback