Effektiva jag

Det är inte ofta jag är effektiv, jag är ganska seg av mig. Om någon som känner mig bra skulle beskriva mig på morgnarna, så skulle det vara seg med stort S. Jag älskar att ta det lugnt på morgnarna, kan alltså inte gå upp tjugo minuter innan jag ska gå, jag behöver minst en timme för att hinna med att, dels vakna (!), snegla lite på ett avsnitt Vänner medan jag sminkar mig och äter frukost. Men.. idag har jag minsann varit supereffektiv. Jag är så nöjd med min egen insats haha.

Jag steg upp 7.30, gick ner i källaren och satte på två maskiner, däremellan har jag städat hela lägenheten - storstädat! Allt är skurat - golven, köksluckor, fönsterkarmarna - precis allt. Badrummet skiner och här doftar riktigt gott av rengöringsmedlet till golvet, som var äppleblom :P! Märker ni hur löjligt bra mitt humör är? Att lite städning kan göra susen.. Och så gjorde jag ju en stor och god frukost, det behövs.

När den sista tvätten hängde i torkrummet tog jag med mig träningsskorna och min bästa spelningslista ut och sprang en kort men härlig runda på 5 km, avslutade med situps och nu sitter jag här i min morgonrock, har precis ätit lunch och ska snart hoppa in i duschen.

Jag kan alltså stryka två punkter från min att-göra-lista som jag skrev igår. Härligt! Jag tänkte promenera in till stan när jag duschat och fixa några små ärenden, och sen ska jag sätta mig med examinationsuppgiften.

Hoppas att ni har en härlig start på veckan. Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback