Pajbakning

Hej hopp! Jag kom fram till att jag skulle baka paj. Det kan faktiskt ätas kallt och ändå vara gott så det fick det bli. Den står i ugnen nu så jag får hoppas att resultatet blir bra, har aldrig gjort paj förut.

När jag stod i affären och skulle betala kom jag på att jag glömt plånboken hemma. Typiskt! Så det var bara att gå hem igen, men eftersom himlen valde att öppna sig över Jönköping precis då så var det inte så "bara". Min promenad hem blev en härlig dusch! När jag kom hem tyckte Emma så synd om mig så hon körde mig till affären så att jag kunde handla mina saker och slippa bli mer våt. Och det var tur att hon körde mig..

För fyyy...! Himlen öppnade sig på riktigt då, haha. Fattar inte hur vädret bara kan vända på en timme? Från 24 grader och sol till ett helvetes regn med blixt och åska... Men nu när jag är torr och har bytat kläder är det trots allt ganska mysigt. Pajen står i ugnen och snart ska vi se Greys. Myspys nere hos Emma! ♥




Till fyllningen i pajen har jag: 4 ägg, 4 dl matlagningsgrädde med salt & peppar, soltorkade tomater, fetaost, pepparsalami och lite Västerbottenost ovanpå för att få mer smak på det!


Resultatet visar jag sen! Men nu ska jag ner till Emma :)! Trevlig kväll fina ni!

KRAMAR ♥


Kommentarer
Emelie Sjölin säger:

Vad gott det ser ut, duktig du är gumman =) Och by the way, the wet look is SO you!

2011-05-11 | 20:48:32
Bloggadress: http://emeliemartasjolin.blogspot.com
Natalie Skogman säger:

Oh, ser jättegott ut - blir hungrig hehe. :)

2011-05-12 | 07:10:04
Bloggadress: http://nattuchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback