Mitt mål

God morgon godingar!
Idag tog vi sovmorgon, både jag och Kevin trots att han skulle iväg till jobbet. Så han blev en aning stressad men han hann precis med sin buss ändå, och jag låg kvar. Det var en välbehövlig sovmorgon!

Egentligen skulle jag träffat Malin idag innan jag börjar jobba klockan fyra, men hon blev såklart inringd på sitt jobb.. det är nästan alltid så när vi bestämt oss för något :P! Men solen gick i moln ändå så vi kan ändå inte ligga ute i trädgården.

På vägen hem från Kevin bestämde jag mig för en grej, som jag tänker skriva om här i bloggen. Jag blev så inspirerad av min syster som har kört ett 14veckorsrace i sin blogg, med bra träning och nyttig kost, med mål att tappa några kilo. Jag tänkte skriva om mina springturer, för nu är det helt plötsligt bara (knappt) två månader kvar till Malmö halvmaraton som Emelie och jag ska delta i om jag lyckas byta bort mitt jobbpass.

Men träning behöver jag ändå. Jag är väldigt missnöjd över att jag inte springer mer, när jag vet att jag kan. Jag är lat i sinnet, och det ska det bli ändring på. För efter varje runda jag varit ute är jag alltid lika nöjd och det känns så jäkla bra. Så nu ska jag sätta press på mig själv genom att skriva om det här. Jag tänkte bestämma dagarna jag springer på varje söndag, eftersom mitt schema ser väldigt olika ut från vecka till vecka.

Men målet är att springa tre-fyra gånger/vecka. Men nu är det redan onsdag så denna vecka kanske jag nöjer mig med tre, det är enbart dumt att överanstränga benen första veckan. Jag satt och tänkte på när jag sprang sist, och jag har inte sprungit sen jag sprang milen (!!). Det är verkligen fy skäms på mig! Så därför tänkte jag inleda dagen med en härlig löptur eftersom jag börjar så sent idag!

Stay tuned - uppdaterar när jag är tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback