Glömde att anmäla mig..

Det har varit en ganska konstig dag måste jag säga. Jag vaknade på ett ganska bra humör imorse, efter att älsklingen hade ringt och väckt mig - tre gånger. Jag är så svårväckt, lite smått läskigt ibland. Hur som helst, upp kom jag och fixade lite frukost, satte mig ner och började plugga. Fick en märklig känsla, det var absolut något som inte stämde. Så jag började kolla runt bland mina pluggpapper.. men allting fanns här hemma. Och så fick jag en tanke från ingenstans att jag glömt anmäla mig till tentan som vi har på lördag. Fick panik, skyndade in på skolans hemsida för att se att jag inte var registrerad till tentan.

Jag fick verkligen ont i magen av paniken och har fortfarande ångest. För er som inte vet, så försökte jag och hela klassen att ändra tentadatumet till tidigare denna veckan, dels för att det är väldigt sent inpå terminen att ha den på lördag, och dels för att många vill hem och kunna gå på studenter.

Kevins bror tar studenten på fredag bland annat, så med tentan på lördag hade jag ju missat hans student. Men lärarna vägrade att ändra datumet, så jag fick skita i studenten och boka bussbiljetter hem (som inte går att omboka) på lördagen, och nu får jag inte ens skriva tentan. Så min ångest var total, men jag har sansat mig och bestämt mig för att köpa nya biljetter trots att det svider, jag får helt enkelt ta av mina sparpengar. Men hem ska jag! Det känns helt onödigt att sitta här uppe och inte få lov att skriva tentan, när jag kan åka ner till fredagens festligheter. Dessutom fyller mamsi år på söndag så nu hinner vi fira henne också i helgen!

Jag missar terminens sista tenta och får göra den i augusti istället :/. Men fördelar finns ju också - jag kan vara med på studenten och jag får en helg ledig innan jag börjar jobba på måndag. Men puuh.. tråk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback