Foppatofflor, check!

Hola!
Jag har varit uppe tidigt idag, det händer sällan men framöver kommer jag att gå upp tidigt eftersom vissa pass på jobbet startar 7.15. Tidiga morgnar har aldrig varit min grej, och kommer förmodligen aldrig att bli heller. Men sen älskar jag att komma hem tidigt. Så ja - det är bara att stiga upp!

Idag kändes det mindre "läskigt" och ovant men jag har fortfarande så mycket kvar att lära! Men stämningen mellan personalen, och personalen och de boende är väldigt fin, så det trivs jag med. Vi har också väldigt söta arbetskläder i lite olika färger, vissa har röda, andra har gröna, korallfärgade, blåa, ceriserosa - you name it. Och nu måste jag erkänna vad jag har köpt idag.. ifall ni skulle stöta på mig en dag iklädd dessa. Jag åkte upp till stan letade efter bra jobbskor och med mig hem följde ett par foppatofflor.

De är fula, det bara är så! Men de är oerhört sköna och behagliga för fötter och ben - jag är redan överbevisad. Och det tog inte mer än två dagar! Jag försökte liksom stå emot ;). Men precis som alla undersköterskor och sjuksköterskor trillade jag dit - och är nu ägare av ett par foppatofflor. Ett par rosa!



De är så klumpiga och fula så att de nästan övergår till att bli söta!
Åtminstone till arbetskläderna vi har, det blir liksom en outfit hehe. Eller inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback