Min lediga dag

Min första lediga dag har jag tillbringat på bästa sätt: jag sov ganska länge, till nio iallafall. Nio timmars sömn, det är inte ofta det händer mig! Men skönt var det. Sen tog jag det lugnt, snackade med Fanny lite på morgonkvisten och så bestämde vi oss för att ta en promenad längs Regementsgatan som jag skrev tidigare från mobilen, och förälskade oss i affär efter affär. Mysigt värre!

Vi lunchade på favoritsalladsbaren - Café 2000, där vi förövrigt är stammisar, lite väl ofta är vi kanske där. Iallafall förr, när jag inte hade flyttat till Jönköping än. Idag sa en av de som jobbar där "Åh vad längesen ni var här, var håller ni hus?" Jag svarade att jag pluggar i Jönköping, och då sa han "Ja men det vet jag förresten, det har jag redan snackat om med din mamma!" Haha, hela familjen är stammisar. Trevligt.

När Fanny gick bort mot Triangeln för att börja jobba gick jag med Emelie till Gustav, där hon skulle fortsätta jobba. Jag fick med mig ett jättefint linne hem som jag sett på Fanny i olika färger, och jag var bara tvungen att härmas. Tack Fanny :). Jag köpte det i benvitt! Ska be mamma ta en bild och lägga upp det här sen!

Nu mina vänner, ska jag fortsätta att njuta av min nyöppnade cider, mammas nybakade bröd till förrätt och göra klart salladen till ikväll. Japp, det blir en smarrig sallad även till middag!

Puss sålänge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback