Borta bra men hemma bäst

Ja, det är faktiskt lite så. Hur mysigt jag än har det med mina fina vänner i Jönköping, hur bra jag än trivs med skolan och hur roligt vi än har det på Kåren - så kommer hemma förmodligen alltid att vara bäst.

När jag kom hem från Kevin imorse hade mamma kokat te och bakat bröd och bjöd på en mysig frukost. När vi gjort oss iordning tog vi oss in till stan, köpte smink, kikade runt på Möllevångstorget bland fruktstånden och alla morgonpigga försäljare som skriker "Jalla jalla! 1 kg äpple för 10 kr!" - och sen skämde mamma bort oss med underbara bakverk från ett gammalt café som heter Martins.

Nu är vi hemma igen i värmen och det blir en lugn lördag innan vi öppnar roséflaskorna ikväll! Ska lägga mig i badet nu och tina upp. Puss på er!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback