..tretton portioner senare

Hej!

Nu är jag helt slut i kroppen.. av matlagning! Jag fick ett ryck innan när jag skrev sist, och lagade först en riktigt god köttfärssås, med krossade tomater, chili, massvis med svamp och lök, vitlök, en crème fraiche med smak av tomat och basilika - förstår ni så god den blev?! Känns jättedumt att skriva så om min egen matlagningskonst men den blev verkligen så god!

Jag lagade sex portioner som nu ligger i frysen och så en middag till ikväll. Perfekt! Och när jag diskat upp allting fick jag ryck nummer två och plockade fram kycklingen ur frysen, stekte den och rörde ner en himla massa thai-ingredienser, bland annat röd curry och kastanjer, och så kokosmjölk. Den blev väldigt stark men det var bara gott! Kokte ris till, et voilà! Sju portioner till i frysen. Så nu har jag alltså 13 luncher/middagar framöver. Tänker kanske inte käka de varje dag nu, kan bli ganska enformigt - men de räcker iallafall ett bra tag!




Ser inte så gott ut i påsarna, men de tar iallafall mindre plats i frysen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback