Rosé och dans!

Halloj!

Det har varit mycket plugg, intensiva veckor och lite sömn. Vi har som välbekant inte mycket pengar, vi stackars studenter. Men i lördags skrapade vi ihop slantarna till några goda flaskor vin, träffades hemma hos Hanna, som går i min klass och hade en mysig förfest!

Vidare drog vi in till stan och betalade en alldeles för billig taxi, 70 kr på fem tjejer - som klippt och skuret för oss! ;) Vi hamnade inne på Karlssons och dansade loss en knapp timme innan de stängde.. Kom ut lite sent kanske men det var nästan precis lagom.

Söndagen gick åt till att sova och plugga och njuta av Vänner. Idag har vi haft seminare nummer två, denna gång handlade det om Mångfald och Etik, ganska spännande alltihopa faktiskt. Känner mig fortfarande laddad och inspirerad! Älskar när vi har föreläsare som drar mycket av deras egna erfarenheter, det är verkligen roligt att höra!

Vi har också fått reda på vart vi ska vara på vår första fältstudiedag. Jag fick på sjukhuset Ryhov här i Jönköping, tack och lov! Vissa har fått i Värnamo och Eksjö så det var ju smidigt och bra. Jag ska gå runt med min handledare under en dag, och få besöka hennes patienter och anteckna massor av hur hon utför sitt arbete och ställa massa intressanta frågor till henne, som sedan ska redovisas. Jag kom på Medicinkliniken vilket känns, återigen, jättespännande! =)












Nu ska jag sätta igång med läsandet, och försöka hinna med en film ikväll.
Blir aldrig av! Känner för en myskväll med antingen Eclipse eller Remember the Titans.


Kommentarer
syster säger:

Åh vad mysigt! men saknar bild på dig min kära =)

2010-09-14 | 11:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback