Into the wild

I söndags var jag tack och lov ledig, det behövdes. När jag vaknat till ordentligt och hällt i mig två koppar te med mycket socker i, och mammas nybakade bröd körde jag ut till Bunkeflo och hämtade fiskebröderna =).

När bilen var packad med tre spön, en elmotor och ett 30 kg tungt batteri var vi iväg. Kevin satt med kartorna i högsta hugg och så körde vi mot Snogeholm. Vart det ligger vet jag inte, jag bara körde!

När vi kom till Snogesjön hyrde vi en liten båt och for ut på sjön. Jättesmidigt att ha en liten motor på båten, inte för att jag brukar ro men det var skönt =). Jag fiskade också och fick t o m ut linan ganska långt till slut haha. Vi fick ingen fisk. Douglas hade en gädda på tråden som bet av hela betet. Jag trodde att jag fick fisk och skrek till av glädje när mitt spö böjde sig och drog hårt. Tyvärr var det bara min lina hade fastnat i motorn... super.


Det blev ingen fisk men det var fyra mysiga (läs: iskalla) timmar ute i naturen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback