Efterfrågan på thaimat


Good morning sunshine!

Om det ändå varit lite solsken idag, då hade min morgon nästan varit fulländad. Idag blev det en väldigt tidig träning som först kändes omöjlig att genomföra men det gick förvånansvärt bra ändå. Mamma skulle ändå ut till Limhamn så hon lämnade av mig på Friskis kvart över åtta o hämtade mig en timme senare. Så jäkla skön start på dagen! har tränat fyra mornar nu den senaste veckan och det ska jag definitivt fortsätta med, hur jobbigt det än känns när klockan ringer.

Har precis käkat en god frukost och tänkte hoppa in i en varm dusch nu. Om 1,5 timme är det jobbet som gäller - ser fram emot att avsluta inventeringen idag!

Fick en liten förfrågan om vår thaimat som vi lagade för nån dag sen så får ta o skriva receptet här då :)..


För 2 personer

• 2 st kycklingfiléer
• wokgrönsaksmix, brukar köpa Findus
• 1 burk kokosmjölk
• Thai red curry (Santa Maria)
• Fisksås (Santa Maria - thailand fish sauce)
• Äggnudlar som tillbehör

Brukar steka upp kycklingen i småbitar i lite olja och kryddar med röd curry. Tar bort kycklingen och wokar grönsakerna, blandar sedan kyckling & grönsaker och häller på kokosmjölken och låter det koka i några minuter så att kycklingen är helt färdig. Smakar av med fisksåsen (istället för salt) och har under tiden kokat äggnudlarna som ska blandas ner i grytan sist innan servering ;)

Hehe, kändes lite småkul att ge någon tips på bloggen.. hoppas det kommer till användning!



Så, nu ska jag duscha av mig och locka till håret sen drar jag!

Hoppas att alla får en trevlig tisdag :)

Kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback