100427

Idag fick jag hoppa in och jobba i Lundbutiken istället för Malmö! Det var verkligen längesen jag jobbade där, tror det var i julas sist. Så för omväxlingsskull var det jättemysigt att träffa lite Lundkunder och Jane som jag inte ser så ofta längre eftersom jag har mina fasta tider i Malmö.

Igår köpte jag faktiskt två böcker. Efter Thailandresan kom jag in i en riktig läsperiod vilket är väldigt mysigt och avslappnande så det ska jag nu försöka fortsätta med. Den bok jag började läsa idag på bussen till Lund handlar om en ung tjej som söker lyckan i ett annat land, och ett bättre liv än det fattiga hon lever i Ryssland. Hon blir lovad ett jobb som barnflicka i Sverige men trasslas ganska snabbt in i trafficking, vilket sjukt nog drabbar 500 kvinnor/barn i Sverige varje år. Det hade jag verkligen ingen aning om, så jäkla ofattbart och hemskt. Har bara läst trettio sidor men den verkar bra redan nu.

Inne på H&M i Lund fick jag med mig ett par ballerinor med öppen tå, 99:- och ett halsband i härliga färger för 69:- och en ring från Indiska som förövrigt har helt underbara saker nu!


Kommentarer
emelie sjölin säger:

Gud vad fint halsbandet var! Och skorna blir perfekt nu när solen tittar fram =) Love it!

2010-04-28 | 01:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback