Sagobröllop

Igår var jag och mamsi och tittade på ett bröllop här borta i St Pauli-kyrkan, mammas bästa väninnas dotter gifte sig. Det var något av det vackraste jag sett på väldigt länge! Alla detaljer kring vigseln och själva ceremonin i kyrkan var ljuvliga. Brudparet gick in längs mittgången, som på sidorna var smyckad med röda rosor och levande ljus hela vägen fram, hand i hand till det underbara pianostycket från Forrest Gump. Det sjöngs även två solosånger av en tjej med fantastisk röst, Heaven from here med Robbie Williams och Feels like home med Chantal Kreviazuk som har varit en av mina favoriter ett bra tag!

Efter själva vigseln var det deras lilla dotters tur att bli döpt, allt på en o samma gång, och till detta sjöng en liten sjuårig flicka solo, En värld full av liv ur Lejonkungen. När dopet var klart gick brudparet ut längs gången med sin nydöpta dotter till musiken av En helt ny värld ur Alladin.. Kunde det bli bättre? nej! allt var perfekt, nästan som ett sagobröllop!


För att jag ska sluta drömma mig bort på detta underbara bröllop så borde jag kanske tänka över att jag faktiskt ska jobba imorgon. De ringde mig tidigare ikväll och imorgon är det åtta timmars jobb som gäller. Det ska bli så skönt att jobba av mig lite! Även på tisdag är det Nova som gäller för mig men då är det bara 3,5 timme jag ska hoppa in under de värsta lunchtimmarna.

Nej, nu tänker jag ge kudden en ärlig chans. Eller mig själv, kan behöva lite sömn. Men först tänker jag lyssna på bra musik, njuta av regnet mot fönstret som är så mysigt såhär om natten och måla mina naglar innan jag somnar!


Sleep tight

Jag står fast vid att jag älskar hösten. Punkt slut.

Kommentarer
FotobyDenise [O R D & F O T O] säger:

Hej vad har du haft för dig idag då?:)

Fin och absolut en läsvärd blogg du har!:D

Ha en bra kväll och kika gärna in på min lilla blogg(A);)

Kram Denise

2009-10-26 | 17:41:19
Bloggadress: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback