Var tog romantiken vägen?

Hej hopp! För er som känner mig så är det känt att jag mycket hellre hade levt på 40-50-talen, då det fanns spänning i den romantiska delen av våra liv. Faktiskt! Kvinnorna var mer kvinnliga och bar fina klänningar till vardags, som visserligen kommit tillbaka i dagens mode med höga kjolar och vippiga klänningar. Men det är inte allt. Det känns som att benämningen "att dejta" knappt finns längre, iallafall inte i Malmö. Visst, man får ju göra det till vad det är men visst är det så att det oftast blir att gå på bio eller kolla film hemma hos den ene eller den andre - det är ju alltid lika mysigt men inte alls lika spännande. Jag skulle vilja ha det som Satc-tjejernas, visserligen osannolika, liv =). Där dejtas det vilt och killen hämtar upp tjejen vid dörren, gärna med en ros eller två. Bjuder henne på en middag och sedan dot, dot, dot.

Så igår tog jag min dejtingvilliga sida i kragen och överraskade raringen vid dörren med en korg som jag fyllt med: thaimat, goda öl och cider, hans favoritchips och givetvis dippa till, en röd ros och istället för att köra på söndagsdresscoden som är ett par mjuka shorts och linne så fick det bli ett vitt linne med min svarta lite högre puffkjol. Jag hade också förberett en spelningslista på mitt Spotify med de mysigaste låtarna.

Ja, jag känner mig väldigt töntig när jag beskriver det men det var väldigt trevligt måste jag säga. Även om vi ofta lagar mat och har det mysigt så skadar det inte att krydda till det med en låtsasdejt!


älskar dig vännen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback