Hygge i Herning

Hej!
Igår kom jag till Emelie i lilla Herning och vi började dagen med en iskall öl haha, känns som en typisk grej att börja dagen med i Danmark! Vi satt inne på baren där Emelie jobbar, Fox and Hounds och drack personalbillig öl i nästan tre timmar =), riktigt mys! Sen tog vi oss hem och umgicks lite med söta Linda.

Det blev en helnatt med två bra filmer: The Bodyguard med Kevin Costner & Whitney Houston och sen Remember the Titans, som är en av mina favoritfilmer. Love it! Somnade halvfyra och vaknade riktigt sent idag... Emelie är ledig från skolan idag så vi sov ut vilket iofs var jätteskönt men halva dagen var förbi. Hur som helst så tog vi tag i oss själva och knöt på gympaskorna och sprang en runda. Lite halvdåligt väder så det var hur skönt som helst! Vi unnade oss 16 minuter i vars ett solarium och så åkte vi hem och duschade och åt en uppfriskande frukost/lunch. Därefter for vi ut på cyklarna och storhandlade i en mataffär så att vi har så vi klarar oss några dagar framöver. Svårt att köpa och beräkna hur det ska räcka osv...jobbigt att "bo själv" =P.

Vädret börjar bli ännu sämre vilket jag och Emelie tycker är hygge = mysigt så vi ska ut nu igen, gå en lång promenad här i det mysiga området hon bor i. När vi kommer hem igen ska vi nog laga en god middag, magen kurrar som aldrig förr. Oh, pepsi max ligger på kylning tills vi kommer hem - ännu bättre! haha, har blivit mitt levebröd...

Så, nu fick jag skriva av mig lite. Hörs kanske lite senare igen.

Ciao /C.

Ps. ett par bra låtar sålänge som är värda att lyssna på: Death Cab - I will follow you into the dark, Glasvegas - Geraldine och Daddy's gone, Bethany Joy - Let me fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback