Workaholic?

Hej igen,

ett antal timmar efter det senaste inlägget har jag hunnit med massor! Gästerna kom tre, och innan dess besökte jag och Emelie stan en snabbis, körde ut och plockade upp mormor och så var kalaset snart igång. Mamma hade dessvärre dukat upp med kalorier så det räckte och blev över! Det var gott iaf, alldeles för gott.

När gästerna gick somnade Emelie och jag for ut till min lilla Malin, somnade ett par gånger på bussen påväg dit, klarar aldrig en hel busstur med 5an till bunkeflo! Hos Malin skalade vi morötter och mixade Holiday-dip, körde till Limhamn och hyrde en film som hette "My Sassy Girl", den var sådär. Väldigt konstig komedi med världens mest störda tjej, den blev romantisk och rolig den sista kvarten...

Malin körde mig till stan sen vilket var himla skönt istället för buss igen! Hon lämnade mig på jobb eftersom Emelie jobbar inatt och jag hade inte ätit sen tre idag så jag bestämde mig för att käka lite på jobb, för omväxlings skull.. perfekt för när jag kom in hade de två kunder, men fick jag någon mat för det? NEHEJ, Emelie fick en telefonbeställning på 25 hamburgertallrikar + 10 köttbitar (Stippespersonal och trogna kunder vet hur jobbigt det är att laga många av dessa på samma gång), Marko och Emelie ringde upp igen för att kolla så att de var seriösa. Det var dem, de skickade dit sina barn att betala direkt. Så, då började matlagningen! Båda två stekborden var mer än fulla och ändå var bara hälften upplagt...

..telefonen ringde igen. Jag fick hoppa in som icke-jobbande och svara i luren, samma kille beställde ytterliggare 25 hamburgertallrikar. Seriöst! Vem har ett sällskap på 60 st en söndagnatt? Tydligen någon som hade möte! inte klokt ju =O! Då drog jag av mig skinnjackan, satte upp håret och sprang in i frysen och hämtade fler hamburgare, tände andra sidan och började steka min lilla beställning på 25 burgare =) hehe.. Efter 45 minuters matlagande hade vi packat ner 60 kartonger med mat, och det var inte nådigt med mat! det var sjukt! Och notan landade någonstans på 2700 kr... Jodå, lite snabbmat för drygt 2700, vansinne! Men det gjorde iaf hela nattens kassa haha. De stackars barnen som hämtade maten kunde inte bära alla sju kassar fyllda med mat så jag sprang ut i deras bil och placerade de på vars ett säte, med två stora kassar fast under bilbältena... Ja, det var min lilla kväll. så efter en timme kunde JAG beställa min lilla hamburgare. Lite kul det där =)

På tal om något helt annat!, så har jag åter börjat lyssna på Justin Nozuka, en underbaring som gjort ett par riktigt bra låtar, sjukt soft musik! Favoriterna är After tonight och I'm in piece, lyssna på dem! =)

Kommentarer
Anonym säger:

aaaaaaaaaamajgaaaaad!

vem fan har ett sällskap på 60 pers en söndag natt? Det är frågan.

2009-04-06 | 15:36:34
Bloggadress: http://josefinfilippao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback